onsdag 2 maj 2012

Dålig mamma?

Nu har min äldsta flicka bott hos sin pappa i 1 månad och varannan helg hos oss och det känns verkligen inte roligt! Hon ringer och gråter och längtar efter mig ( iofs kvällstid och då är man ju känslig) men det är inte så roligt. Hon är otroligt påfrestande men trots allt min dotter, mitt kött och blod! Jag känner att jag står emellan hennes pappa och min blivande man. Situationen känns helt bisarr. Det är då ett helvete att hennes pappa tog sitt pick och pack och drog ut till onsala....längst bort från oss känns det som. Hon har iaf börjat ridskola där och verkar trivas som fisken i vattnet med det! Jag önskar lite att man kunde spola fram tiden då vi köpt hus och att hon ev flyttar tillbaka till mig! Hon får gärna redan flytta tillbaka nu men för hennes bästa tror vi att det ändå är bättre för henne där. Idag tänkte jag ( för en gångs skull åka in till stan) ska träffa några glada supermorsor och gå förbi en affär och köpa "barnsmink" till flickorna som dom tjatat efter ett tag nu, var man nu köper det?

2 kommentarer:

  1. Vilken jobbig situation med din dotter. Hoppas det blir bättre.

    Tack för en trevlig promenad och fika idag. Var supertrevligt. Hoppas vi får se lille Eddie vaken en annan gång. Han sov så sött.

    Hoppas du hittade barnsminket sedan.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. du är en toppenmamma! förstår att det är jobbigt så in i bomben när hon är ledsen men hon bor ju där nu för att det verkade vara bästa lösningen för henne :) hur det blir längre fram vet man ju inte. det är jobbigast nu i början med omställningen. jag bodde med pappa 1 år när mamma jobbade på annan ort o träffade väl henne varannan helg. var ju jätteledsen när hon åkte osv men däremellan hade jag det väldigt bra trots allt! det är nog inte så farligt som det verkar vill jag ha sagt med det :)

    SvaraRadera