fredag 30 december 2011

Förlossningen

Det började med molvärk i ryggen som kom och gick natten till den 27:e. Förstod att ngt var på g så när sambon vaknade berättade jag att det är dax idag så vi fixade till oss, åt frukost, lämnade stor-pigan på förskolan och åkte till mina föräldrar för att lämna minsta flickan. Där stannade vi 2 timmar tills värkarna blev lite starkare. Laddade på med lite kaffe och Mac donalds mat påväg till förlossningen . Väl där incheck: 12.30 med eget rum tog jag ett långt kokhett bad med lustgasen på max! Öppen 5 cm. Sen la jag mig i sängen en stund värkar starkare och när jag var öppen runt 15.00 helt då tog hon hål på fosterhinnan så vattnet gick mitt i en värk! Fy satan vad ont! Efter det fick jag ca 5 starka krystvärkar och poff ut flög vår lilla son edgar 15:45. Vilken pärs och sedan lättnad. Äntligen.. Allt e goss med honom även fast man lider av sjuklig sömnbrist.... Dom säger ju att det blir bättre när mjölken rinner till och det känns som om produktionen är på gång! Kroppen har återhämtat sig snabbt, magen är bara pyttesvullen, och jag mår bra mellan benen hihi;) nu börjar livet med min fulländade familj... Blivande man, stor-pigan, Lill-pigan och Eddie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar